dimarts, 22 de febrer del 2022

Sortida Museu d'Història de Catalunya 4t

 

Els dies 15 i 16 de Febrer, els alumnes de 4t vam anar al Museu d’Història de Catalunya. Primer ens van explicar com eren les cases de la prehistòria, que estaven fetes de materials naturals com pedra, palla, fang i fusta: i després ens van explicar com es feia el pa en aquella època.

Més tard, vam conèixer que és un domus, que eren les cases unifamiliars on vivien famílies patrícies o adinerades, i també com era un dipòsit d’aigua, que es feia servir per la recollida d’aigua de la pluja.

Els guies ens van parlar sobre l’edat mitjana, on la societat estava distribuïda en estaments, dels més poderosos als menys. El rei tenia tot el poder, després els nobles, els cavallers i per últim els pagesos. Ens van ensenyar com era la part del castell on els arquers llençaven fletxes.

Per últim, vam distingir com eren les cuines d’abans i la dels nostres avis. Vam haver dos canvis molt importants que eren l’electricitat i l’aigua potable.

Vam aprendre molt!

                                                                                                 Judit Llopis i Roger Tolrà

                                                                                                                     
















divendres, 4 de febrer del 2022

Putxinel·lis 3r


TITELLES

Els nens i nenes de tercer, vam fer amb ajuda de pares, mares i avis, uns titelles durant les vacances de Nadal per representar diferents contes tradicionals.
Estem assajant cada setmana una estona i la propera setmana ho farem i ens gravaran.
Estem molt contents i neguitosos, però ens sortirà súper bé !!!!!!

Adrià Martínez 3 A
Aitor Caro 3 B
Vera Díaz 3 C

FORMACIÓ- CICLE SUPERIOR-2 - EL NOSTRE SEMÀFOR

 

CICLE SUPERIOR 2

EL SEMÀFOR EMOCIONAL


Per conèixer quin és l’ambient emocional a les nostres aules i a diferents espais de l’escola, a formació fem l’activitat del semàfor.

Primer ens van explicar el funcionament de cada targeta.

 Verd = benestar, ens sentim bé.

Groc = no gaire bé, mal rotllo.

Vermell = malestar

Hem fet una meditació per relaxar la ment. Aleshores els mestres ens han anat preguntant com veiem la classe en diferents situacions i també l’ambient a altres espais. Nosaltres hem utilitzat les targetes per contestar i hem reflexionat sobre les nostres respostes i què podem fer per tal que el semàfor sigui més en verd.

Elsa Llopis i Carla Gil (6èB)










dimecres, 26 de gener del 2022

Anem al teatre de l'escola! Let's have fun!

Tarda molt entretinguda de teatre al Cicle Inicial. Hem vist una obra en anglès, Wanda the witch, i ens ho hem passat molt bé cantant i ballant les seves cançons. 

Els personatges eren molt divertits i nosaltres els hem ajudat a resoldre una situació entre bolets, peixos i... aranyes! 😱

Al final hem aconseguit celebrar l’aniversari de la protagonista amb un bon pastís i fins i tot li hem cantat el 

Happy birthday tots junts! 

Thank you! 

It has been a fantastic afternoon. 🎭




Today the students of first and second grade have had an amazing afternoon.

They have seen the theatre play Wanda the Witch. Don't get wrong!!! Wanda is a good Witch but a little bit forgetful.

They have had a great time singing and dancing.

Felix, the Cat, Wanda and the Goblin are very funny and we have helped them to prepare a birthday party and a birthday cake with fish, mushrooms and… spiders!!! 🤪

Finally, we have celebrated a fantastic party and we all have sung Happy Birthday to Felix, the Cat.

It' s been great and we have enjoyed it a lot.

We are looking forward to the next theatre play. We love English.

See you 🎭



PROJECTE DE 4t "SOM AIGUA"

 Nosaltres aquest any hem estat treballant el projecte “Som Aigua”. Aquests dies hem estat estudiant com no malgastar l’aigua i quin és el seu cicle. Hem estat fent activitats com ara fer fotos reciclant aigua, hem pintat murals…I també hem estat treballant sobre les Tres Erres que són Reduir, Reutilitzar i Reciclar. Hem après d’on ve l’aigua i tot el llarg camí que fa. La captació de l’aigua, d’on es treu i moltes coses més per no malgastar-la.


Jana Humbert de 4t C






diumenge, 7 de novembre del 2021

6è_ EL TREN CEC

 6è_ CREANT GRUP


A 6è, per fomentar l'esforç, la responsabilitat individual, la confiança i la cooperació del grup, fem la dinàmica "El tren cec". 

El joc també ens permet passar una bona estona amb tots els companys de classe.




















dimecres, 27 d’octubre del 2021

PROJECTE DE 4T “TOT CANVIA”

 

A 4t ja hem acabat el projecte “Tot Canvia”. Pensem que els nens han après molt i han gaudit de totes les activitats realitzades. Entre totes aquestes volem destacar dues: La realització del seu arbre genealògic i la visita dels avis.

En aquesta última els nens es van mostrar entusiasmats  en rebre als avis. Vam gaudir molt de la seva visita i vam elaborar unes entrevistes molt interessants.

A continuació us mostrem algunes fotografies d’aquestes activitats que esperem us agradin.

                                                           Els mestres de 4t