dimarts, 17 de maig del 2022

CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA - CICLE SUPERIOR

El nostre professor ens va explicar que participaríem en un concurs de lectura en veu alta i que aviat faríem una selecció d’alumnes, uns deu nens i nenes de la classe. Quan em va dir que entre ells hi era jo em vaig posar molt contenta. Ho deuria fer molt bé, perquè al final vaig ser seleccionada i representaria l’escola. Durant la primera fase, havíem d’enviar un vídeo en el qual llegia un fragment del llibre el millor possible. Vàrem treballar abans aquest text per aconseguir una bona entonació i una pronunciació impecable i, un cop en registrat, el vàrem enviar.

Van passar moltes setmanes fins que ens van notificar quines escoles passàvem a la final i, sorpresa, van triar la meva lectura! Em vaig posar encara més contenta. Quan vaig saber que la final seria en un auditori davant de molta gent, van arribar els nervis. Aquest cop podíem escollir un llibre que ens agradés, qualsevol, i llegir durant un minut la pàgina que volguéssim. Així que vàrem agafar “Uns dies amb Sir William”, de Jaume Cela, i a treballar de valent una altra vegada. Per aquest entrenament, fins i tot vàrem anar al teatre a practicar amb el micròfon i l’espai. Finalment, el dia de la final, a l’auditori Caixafòrum de Barcelona. Molts nens, nenes i adolescents a punt per competir, i nervis, molts nervis. Vaig sortir quan va ser el meu torn, vaig llegir molt bé (m’ho ha dit tothom) i mentre ho feia, a l‘escola, seguien l’acte en directe (o per streaming, com es diu ara). M’han explicat que quan vaig acabar tothom va aplaudir molt.

El jurat va considerar que una altra noia ho va fer millor que jo, així que no vaig guanyar. Però m’ho vaig passar molt bé i he après a llegir encara més i a plantar-me dalt d’un escenari davant de molta gent superant la vergonya i els nervis.

 

Miren Osés i Pablo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada