dimarts, 27 de març del 2012

EL CIRC A EDUCACIÓ FÍSICA

Som els nens i nenes de 4t de primària i a educació física hem fet unes petites actuacions per treballar l’expressió corporal i les pràctiques de diferents continguts que vam fer durant aquest temps a classe.
La senyoreta Vicky ens va dir que féssim grups d’acròbates, pallassos, malabaristes i un grup de teatre per representar diferents contes on s’expressaven diferents valors.
Durant dues sessions hem fet assajos i al final vam fer un espectacle d’uns set minuts aproximadament cada grup.
Per repartir el treball i la preparació del vestuari, guions, música i maquillatge fèiem servir el temps dels patis i alguns vam quedar fora de l’escola. Tot el vestuari i els guions ens ho vam fabricar nosaltres perquè semblés més real.
Els acròbates van fer moltes tombarelles, salts, equilibris... i van explicar una petita història de com van aparèixer i què feien. Ells representaven la flexibilitat del cos.
Els malabaristes ens van deixar bocabadats, es passaven les pilotes amunt i avall i es van inspirar en exercicis que vam fer el primer dia i a poc a poc van anar fent la seva actuació. Representaven entre tots el treball en grup.
Els pallassos ens van fer riure molt ja que representaven la diversió; es tiraven a terra, es treien el nas, explicaven acudits...
Els que feien teatre van fer una obra de la Bella i la Bèstia barrejat amb la Blancaneus i la Pocahontas. Van triar molt bé la música i van fer guions molt bonics. Ells representaven els valors de l’amistat i l’amor.
A més a més, vam tenir un dia com espectadors a uns companys de tercer de primària.
Al final ens va sortit tot com ho havíem preparat, i ens ho vam passar molt bé i el que importa és que hem fet un treball entre tots. En acabar cada representació rebíem comentaris dels companys i tots van ser molt bons.
Com acomiadament van posar una cançó i van llençar confeti!
Va ser un final de pel•lícula!!!

Aquí us mostrem algunes fotos de les diferents actuacions de tots, esperem que us agradin





Els alumnes de 4t

TROBADA PRESENCIAL A MONTSERRAT 6è EP




El divendres dia 23 de març vam anar a Montserrat ( molt d'hora, per cert ).
Vam portar un arbre (un pal amb uns brots verds ), que havia de servir per a reforestar el Parc Natural de Montserrat.
A Monistrol vam agafar el cremallera i ja de seguida vàrem veure les diferents escoles.
Primer vam esmorzar i tot seguit començàvem les activitats. A nosaltres ens acompanyava el nostre escolà, l'Andreu, i dos escolanets més petits i molt simpàtics, l'Arnau i el Bernat.
La primera visita va ser l'Escolania. Quants instruments!Més tard, l'espai natura on observaríem i imaginaríem un munt de coses. Després,era el torn del'espai gresca, i vam fer un ball tots junts amb la cançó d'Apple Jack, " The triangles ". A continuació, visita guiada al museu on ens van ensenyar un quadre de Joaquim Mir i un de Ramon Casas.
Va arribar l'hora de dinar i ho vàrem fer a la plaça. Una estona d'esbarjo i descans. I finalment, cloenda a la Basílica, on vam escoltar una paràbola, vam fer pregàries i per últim vam escoltar unes cançons dels escolans.
Abans de marxar, ens van donar el test que havíem portat pintat, però ara amb unes flors fetes amb esponges i altres materials.
Va ser un dia fantàstic, ens ho vàrem passar molt bé.

Ferran Martínez i Joan Jiménez.




PUJANT AMB EL CREMALLERA CAP A MONTSERRAT





L'ESCOLANIA

L'experiència a l'escolania va ser molt interessant. Tots vam quedar sorpresos amb les diferents aules i sobretot, la sala de jocs. També ens va agradar el fet que es fan intercanvis entre l'Escolania de Montserrat i la Masia del Barça. Els llits dels dormitoris semblaven còmodes. Resumint, la vida a l'escolania està d'allò més bé.

Mireia Serra i Ferran Marco







ESPAI NATURA

Aquí les activitats consistien en anotar en una fitxa, objectes, elements del paisatge... que vèiem o bé ens calia imaginar.
La fitxa constava de dues parts.
La primera part es basava en l'observació. Per trobar la informació es podia fer de diferents maneres. Una eren uns cartells amb un ull on hi havia anotacions que ens calien trobar. I l'altre, era la pròpia observació d'allò que se'ns indicava.
La segona part consistia en imaginar-nos objectes,parts d'algun paisatge,etc. Per a aquesta part, havíem de trobar un cartell amb el dibuix d'Albert Einstein.
I a omplir la fitxa !

Sheila Delgado i Albert Pérez




TOT TREBALLANT







ELS NOSTRES DIBUIXOS




ESPAI GRESCA

L'espai gresca va ser molt divertit. Ens va agradar molt perquè vam tenir l'experiència de poder ballar davant de moltes escoles.Ah! I poder veure com ballaven les altres escoles. Nosaltres vàrem fer una coreografia amb la cançó " The triangles" del grup " Apple Jack". El nostre ball era força senzill. Algunes escoles ho van fer millor i altres pitjor. Els presentadors van ser l'Oriol Serén, Pol Viladomat i Anna Xiu.
No només va haver-hi alumnes de cicle superior, sinó també de 4t.
Ens va agradar molt!

Irene Hernando i Gerard Candela








SEGUINT ELS PASSOS !
CONCENTRACIÓ MÀXIMA !








EL MUSEU

Dins del museu vàrem estar poca estona. De fet vam entrar en dos torns. Un dels grups va fer un quadre de Joaquim Mir i l'altre un de Ramon Casas.
Ens va agradar moltíssim.

Pol Juárez


"MADELAINE O L'ABSENTA" RAMON CASAS.



LA BASÍLICA

A l'entrar a la Basílica, tots la vam mirar de dalt a baix. Què gran ! Què preciosa ! Vàrem seure en els bancs que teníem reservats a nom de la nostra escola. Primer vam començar amb unes quantes reflexions, i tot seguit els escolanets van tocar diferents instruments i ens van cantar unes cançons. Va ser un concert en petit format. Quan van cantar el Virolai, tots ens vàrem aixecar per cantar amb ells.
A dalt de la basílica hi ha la figura de la Mare de Déu de Montserrat, " La Moreneta ". La gent hi passava per tocar-la i admirar-la.
Amb aquesta activitat, la Trobada s'acabava i de nou ens vam dirigir al cremallera per retornar a Sant Andreu.

Ainoa Martínez








EL NOSTRE TEST !




UN PROJECTE QUE S'ACABA !

Com tot aquest projecte també es va acabant. Hem fet moltes activitats i hem après molt sobre aquesta Muntanya, però també sobre molts altres temes.Ara ja només ens queda l'itinerari número 5 i l'activitat de cloenda.
A REVEURE !

6è EP




dijous, 22 de març del 2012

Colònies 4t


El dia 8 de març vam anar a Begues (Garraf) de colònies.
Ens vàrem allotjar en una gran casa que tenia de tot. Un pàrking molt gran, una piscina, un gran pati i pujant unes escales hi havia un camp de futbol.
Vam fer diverses activitats: tir amb arc, bicicleta, una gimcana i més jocs. Al dia següent, vam anar a fer una excursió a la muntanya, ens ho vàrem passar bé, però acabàrem molt cansats.

A mi em va agradar molt passar dos dies amb els meus companys i espero que a sisè m'ho passi tan bé com a quart.

Jan Vicente




La setmana passada vam anar tot 4t dos dies de colònies a Begues.


El primer dia vam jugar a alguns jocs tradicionals com el joc del "Mata conills" etc. Després vam dinar tots junts i quan tots ja havíem acabat de menjar vam fer dues activitats: la BTT i el tir amb arc.
Quan va caure la nit vam fer jocs de nit, en acabar-los vam anar a l'habitació a fer una "festa de pijama".

Quan ens vam despertar vam anar a fer una excursió pel bosc.
Després per la tarda vam fer cinc grups per fer una gimcana.

I finalment ens vam acomiadar perquè era l'hora de marxar.

VAN SER UNES COLÒNIES PERFECTES!

Júlia Antich




Els dies 8 i 9 de març vam anar de colònies a Begues tots els nens i nenes de 4t.

El que em va agradar més va ser la BTT i els jocs de nit. Vam fer una excursió molt llarga, impresionant des d'on es veien unes vistes genials.

També una gimcana, tir amb arc i ens van deixar una estoneta de temps lliure.

El cuiner feia el menjar molt bo.

Crec que a tots ens han agadat les colònies. Els monitors i monitores eren simpàtics i divertits.


M'agraden les colònies!

Héctor León





dilluns, 12 de març del 2012

CONVERSES AMB UNA PINTORA

El dimarts passat (6 de març) ens va visitar la Carme Domènech, una pintora catalana que a finals de març exposarà la seva col·lecció de pintura abstracta en una fira de Bolzano, Itàlia. Va venir a l'escola perquè dins del nostre projecte telemàtic (projecte Montserrat) havíem de treballar un pintor, escultor o arquitecte proper i ajudar a completar el museu virtual que fem entre totes les escoles que participen en el projecte.
La Carme, que té una pàgina web pròpia www.regalart.cat, ens va explicar un quadre figuratiu " Camps de Salàs de Pallars" i un d'abstracte "Sense títol 10", compartint amb nosaltres la seva formació, com pintava, el seu pas del figuratiu a l'abstracte, què utilitzava, les emocions que hi ha al darrere de cada quadre, etc. Després, amb molta paciència, va atendre a cadascuna de les nostres preguntes. Us deixem una mostra d'imatges d'aquest dia.
La Carme ens ensenya com enquadrar una imatge


Màxima concentració
Torn obert de preguntes














Camps de Salàs de Pallars
           

Sense títol 10



Alumnes de 6è de Primària

dimarts, 6 de març del 2012

P3 CENTRE D´INTERES: LA RATETA PRESUMIDA


AQUEST ANY ELS NENS I NENES DE P3 ENS HEM DISFRESSAT DELS PERSONATGES PRINCIPALS DEL CONTE LA RATETA PRESUMIDA.
APROFITANT AQUESTA TEMÀTICA HEM FET DIVERSES ACTIVITATS QUE PODREU VEURE EN EL VIDEO QUE TROBAREU A CONTINUACIÓ.

diumenge, 4 de març del 2012

TALLER DE CONTES

Els nens i nenes de P5 estem aprenent a llegir i escriure, i cada dia ho fem millor! Fins i tot ens hem atrevit a escriure un conte. 
Vam fer grups i a cada grup la mestra va donar unes targetes amb un dibuix d'un lloc, d'un personatge i d'un objecte màgic diferent. A partir d'aquests elements del conte, vam fer volar la imaginació...




A continuació, us mostrem alguns dels nostres contes inventats.  Esperem que us agradin!


Maia, Dídac, Jana, Helena, Ariadna: "EL MONSTRE DELARO"

Olga, Berta, Mar, Jaume: "LA REINA I LA VARETA MÀGICA"

Anna, Àlex, Ot, Oriol: "EL REI TÉ UN TRESOR"

Núria López, Amalia, Anna: "LA FADA I LA LÀMPARA MÀGICA"

Laia, Núria Soler, Naia: "L'IMAN MÀGIC"